divendres, 6 de gener del 2012

Cartes al meu fill, Saïd El Kadaoui


Català, 156 pàgines.

Avui dia de l'Epifania presento una agradable descoberta gràcies, una vegada més, a un dels meus mentors intel·lectuals en Carlos Molas. Gràcies!

Llibrer planer, ple de riquesa vivencial. Agradable de lectura i profund en reflexió. Delicat en la construcció i ferm en el convenciment. Provocador i empàtic. Una sorpresa i lliçó als meus prejudicis.

Saïd El Kadaoui, psicòleg d'orientació psicoanalista, nascut a Nador el 1975, des dels 7 anys resideix a Catalunya, és l'autor d'aquest llibre que es construeix en el marc de fons del diàleg entre pare i fill, encara que el propi autor diu "que es dirigeix al meu fill és una trampa, perquè la voluntat és crear un diàleg amb el lector i permetre-li fer una mica el xafarder i portar-lo a la vida d'un altre per parlar dels temes que vols".

El llibre ens porta per paisatges del pensament humà que van des de la identitat d'un mateix a aspectes culturals, passant per l'amista, la catalanitat, la llengua...

En la contraportada del llibre hi trobem una perla plena d'intencionalitat "El que fa més por de la persona diferent no és la seva diferència, sinó que s'assembli a nosaltres. Reconèixer això voldria dir que avui ets tu el foraster, però demà ho podria ser jo".

També el podeu trobar en el blog PENSAMENT



Llibre disponible

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada